Gelişim İçin 4 Temel İnsani İhtiyaç

Yaptıkları işe bağlı olmayan bir çalışan topluluğu hem şirkete hem de ülkeye boşa harcanan ekonomik maliyetler oluşturur. Bu konu organizasyonlardaki liderler için muazzam bir zorluk. Kuruluşundan ayrılan insanların etkileriyle uğraşmaktan daha da kötüsü işle bağı olmadığı halde kalmaya karar verenler.

Dolayısıyla bir organizasyonda herhangi bir düzeyde liderseniz, aşağıdakileri yaparak çalışanlarınızı iş bağlamına dahil etmekten sorumlusunuz demektir:

 

  • Bireysel motivasyonları anlamak
  • Bu motivasyonları yönlendirmek için çalışma yaklaşımlarını hizalamak
  • İnsanlara büyümeleri ve öğrenmeleri için fırsatlar sağlamak
  • Güvenin temelini oluşturmak
  • İnsanları amaca ve bağlama göre hizalayan iletişim sağlamak
  • Örgütsel, takım ve bireysel iletişim için ritüellere sahip olmak
  • İlerlemeyi ve sonuçları paylaşmak
  • İnsanları katkılarından dolayı takdir etmek
  • Ortak fayda taahhüdünün altını çizen kararlar almak
  • İnsanlarla olan tüm ilişkilerinizde alçakgönüllü, insancıl ve saygılı olmak
  • Ekiplerde performans odaklı bir kültür oluşturmak için doğru beklentiler belirlemek
  • Yapılandırılmış geri bildirim ve retrospektiflerle insanların öğrenmesine yardımcı olmak

Özetle ekosistemin devamlılığı için 4 temel unsur var; Güven İhtiyacı, Umuda Sahip Olma İhtiyacı, Bir Değer Duygusu Hissetme İhtiyacı, Yetkin Hissetme İhtiyacı.

Bu dört ihtiyacı göz ardı etmek ya da etmemek kendi sorumluluğunuzdadır! Ancak yaklaşımınız şirketinizin hatta ülkenizin standartlarını dahi etkileyecektir.

Menü