“Hard Skill” ve “Soft Skill” nedir? Nasıl vurgulanır?

İş tanımlarında, işverenler hard skill  ve soft skill kombinasyonunu isterler. Hard skill, belirli teknik bilgi ve eğitimle ilgiliyken, soft skill liderlik, iletişim veya zaman yönetimi gibi kişilik özellikleridir. Çoğu işte başarılı bir şekilde performans göstermek ve ilerlemek için her iki becerinin de harmanı gereklidir.

Her iş, o sektöre özgü belirli teknik beceriler gerektirecektir. Örneğin bir grafiker olarak çalışmak istiyorsanız, çizim programlarını nasıl kullanacağınızı bilmeniz gerekir. Kariyeriniz veya eğitiminiz dahil olmak üzere herhangi bir yaşam deneyimi yoluyla kazandığınız teknik bilgi veya eğitim tam olarak “hard skill” dir.

Diğer yandan soft skill, kendi başınıza ve başkalarıyla çalışma şeklinizi şekillendiren kişisel alışkanlıklar ve özelliklerdir. Örneğin etkili iletişim, birçok işverenin aradığı temel bir soft skill’dir. Bazı işverenler, “soft skill”lerin geliştirilmesi bazen daha zor olduğundan, hard skill’lere  göre daha güçlü bir dizi soft skill’e sahip adayları seçmeyi tercih edebilir.

 

Mülakat sürecinde becerilerinizi nasıl vurgulayabileceğinizi örneklendirirsek;

 

Soft Skill için:

Görüşmeye zamanında veya erken gelme (dakiklik veya güvenilirlik)

Göz temasını sürdürmek (aktif dinleme)

İstendiğinde anlaşılır konuşma (etkili iletişim)

Özgeçmişiniz ve deneyiminizle ilgili soruları dürüstçe yanıtlamak (dürüstlük)

Takip soruları sorma (aktif dinleme)

 

Hard Skill için:

Deneyiminizi ve eğitiminizi detaylandırmak

Portföy sağlama (dijital veya fiziksel)

İşle ilgili teknik soruları etkin bir şekilde yanıtlamak

Beceri testleri ile etkili bir şekilde çalışmak (eğer görüşmede gerekliyse)

Menü