Tersine mentorluk, geleneksel mentorluk programlarının aksine nesiller arası etkileşimi arttırmayı da hedefler.
Programda tecrübeli bireyler “menti“, yeni kuşak ise “yeni nesil mentor” olarak bir araya gelir.
Tersine mentorluk jenerasyon farklarından doğan sıkıntıların farkında olan şirketlerin kültürel değişimlerinde kullanmayı tercih ettiği en önemli araçlardan.
Genellikle yönetim ekibinin “menti” olduğu bu etkileşimde mentorlar, yeni neslin tercihlerini ilk ağızdan anlatarak mentilerinin, yani yönetim ekibinin gelişimine katkı sağlarlar.
Bu güven ortamında sağlanan açık iletişim sayesinde nesiller arası iletişim kopukluğunun önüne geçilmesi muhtemeldir.
En sık gündeme gelen konu içerikleri sosyal medya, iletişim araçları, yazılım ve uygulamalar gibi başlıklar olmasına rağmen, çevik çalışma gibi yeni iş modellerinin tartışılması da mümkündür. Böylece sadece oturumları yapan tarafların değil, oturumdan çıkan yeni fikirler sayesinde şirketlerin de fayda görmesi sağlanır.
Bu sebeple tersine mentorluğa sadece kişisel gelişim aracı demek haksızlık olur. Tersine mentorluk şirketlerin de gelişim araçlarından biridir.
Gülsünay Uysal Kaba