Sorumluluğu Tanımlamak Zorunluluktur

Bir işyerinde sorumluluğu tanımlamak, başarı için temel bir bileşendir. Herkes ne yapması gerektiğini bildiğinde, iş gücü daha güvenli ve üretken olur ve görevlerin tekrarlanma veya gözden kaçma şansı daha az olur. İş gücünün çoğu şirket için bu kadar büyük bir maliyet oluşturmasıyla, operasyonların organize edildiğinden emin olmanın yanı sıra en iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak kadar kâr hanesi için de hayati önem taşıyor.

Roller ve sorumluluklar, işinizin sorunsuz yürümesini sağlamak için günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak yürütülen görevlerdir. Yetenekli, kalifiye çalışanları işe almak önemli olsa da lider olarak onları çekme, eğitme ve elde tutma sorumluluğu size aittir. Açıkça tanımlanmış iş rolleri oluşturarak, durdurulamaz bir ekip oluşturmak için iş başvurusunda bulunanların becerilerini, kişiliklerini ve tuzaklarını her bir pozisyonla dikkatlice eşleştirebilirsiniz.

Dahası, tüm görevler bir bireye veya gruba verildiğinde sorunları gidermek, mükemmel çalışmaları övmek ve hatalardan doğru kişileri sorumlu tutmak kolaydır. Fazladan yol kat etmek ve tüm çalışanları tüm iş rollerinde eğitmek, herkesin vizyonunuzu, hedeflerinizi ve misyonunuzu karşılıklı olarak gerçekleştirmeye odaklanan uyumlu bir ekip olarak çalışmasına yardımcı olur.

Her pozisyon için rolleri ve sorumlulukları belgelemek ve bunları çalışanlara bildirmek karar vericilerin görevidir. İş performansı ve memnuniyeti söz konusu olduğunda, kesinlik güven ve verimliliği besler. Kendine güvenen çalışanlar işlerine daha bağlıdır ve bağlı çalışanlar daha üretkendir.

Category: VUCA
Tags: VUCA
Önceki yazı
Adaptasyon Nedir?
Sonraki yazı
Future of HR / Uludağ Üniversitesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up