Çalışan Gönüllülüğü Şirkete Ne Katar?

Kuşkusuz şirketlerin yaptığı para bağışları ya da hibe ettikleri ürünler/hizmetler önemli bir etkiye sahip. Hem bulundukları coğrafya hem ihtiyaç sahipleri hem de talepte bulunan sivil toplum örgütleri için.

Ancak birçok kanaat önderi gibi kar amacı gütmeyen kuruluşlar da, şirketlerin gönüllü programlarının uzun vadede potansiyel olarak daha büyük bir değere sahip olduğunu belirtiyor.

Nedenleri ise basit
Çalışanların sürece katılımını sağlayarak şirkete bağlılığını arttırmak, daha genç çalışanları işe alma becerisini geliştirmek ve şirketin toplumdaki görünürlüğünü artırmak için.

Çalışan Bağlılığına Giden Yol: Çalışan Gönüllüğü
Çalışan gönüllülüğü programları hali hazırda çalışanların ilgisini hayli çekiyor. Önemli olan bu ilgiyi bir yerde toplayabilmek. Bunu markalaştırabildiğinizse ise süreç rayına oturmuş oluyor. Böylece şirket olarak çalışanların şirkete bağlılığını sağlamak ve ‘turnover’ı düşürmek adına yaptığınız onca partinin ya da hediyenin etkisinden çok daha fazla verim alıyorsunuz. Çünkü faydalı işler yapmak için yoğun çalışmaktan fırsat bulamayan çalışanlar, şirket aracılığıyla topluma katkıda bulundukları için kurumlarının fayda yaratan yüzünü sevmeye başlıyor. Başka bir deyişle, kurumsal gönüllülük programlarını teşvik eden şirketler, çalışan memnuniyetini artırıyor, çalışanlarının daha yüksek moral ile çalışmalarını sağlıyor ve sonuç olarak daha fazla üretkenlik ve karlılık elde ediyor.

Genç Yetenek Avında Liderlik
Son birkaç yıldır yeni mezun olan nesil dünyayı değiştirmeye kararlı. Daha yaşabilir bir dünya ideasını da birkaç nesil daha sürdürecek gibi görünüyorlar.

Hatta mezunlar, sosyal sorumluluk sahibi şirketlerde çalışmak adına bekledikleri maaş skalasını düşürmeye razı. Tabii bu durum rekabetçi ücretlerin tek değişken olduğu eski modelden çok farklı. Ancak bu nesil geçmiş kariyer manzarasını farklı görüyor ve değerlerini paylaşan bir şirkette çalışmayı daha prestijli buluyor.

Kurumsal Görünürlüğünüzü Gönüllülük Platformu İle Artırın
İyi kurulmuş ve profesyonelce desteklenen bir kurumsal gönüllülülük programı, şirketin toplumdaki görünürlüğünü de artırır. Bu, şirketin kamuoyundaki itibarının da artması anlamına gelir.

Medya, şirket başarılarını hızlı bir şekilde yaymak konusunda her zaman hevesli olmasa bile, faydalı bir gönüllü olayı, iyi desteklenmiş bir sebebi de varsa her zaman iyi bir haberdir.

Yukarıda bahsettiklerim stratejik bir kurumsal gönüllülük programının sağlayabileceklerinin sadece birkaç tanesi. Çalışanları ekip çalışmasına teşvik etmek, iç iletişimi artırmak, marka bilinirliği oluşturmak, kurumsal basınlar için içerik oluşturmak gibi birçok yan faydası da mevcut.

Dünya Çalışan Gönüllülüğü Haftası Mayıs ayında! Çalıştığınız kurumda kalıcı, sürdürülebilir bir kurumsal gönüllü programı geliştirmek ve fayda bekleyenlerle fayda üretmeye hazır kitleyi buluşturmak için geç kalmayın.

Category: Koçluk
Tags: Koçluk
Önceki yazı
Başarısızlıktan Korkmayan, Risk Alan ve Değişim Yanlısı: Vizyoner Lider
Sonraki yazı
Şiir/Sevgilim Heyhat

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up